Közös Agrárpolitika KAP 2023-2027

Mint arról már bizonyosan hallott, 2021-2023 között egy átmeneti időszak került bevezetésre az agrártámogatások terén, így a Közös Agrárpolitika (KAP) következő költségvetési időszaka a kétéves átmeneti időszak után a 2023–27 közötti 5 évre szűkül. Nézzük meg, mire számíthatunk majd ebben az új pályázati ciklusban.

Az új KAP részben hasonló, azonban számos pontjában új részleteket is tartalmaz a korábbiakhoz képest. Kiemelt hangsúllyal megjelennek a fenntarthatósági és környezeti szempontok. Az új fenntarthatósági normák várhatóan egyre szigorodnak, ennek megfelelően megjelennek a banki finanszírozási és a támogatási oldalakon egyaránt.

Összességében a teljes KAP-költségvetés 40%-át kell környezetvédelmi és éghajlatpolitikai célok megvalósítására fordítani, az úgynevezett Zöld Felépítmény strukturális keretei között, ami azt jelenti, hogy több száz milliárd forint forrást fognak erre a célra fordítani Magyarországon a következő időszakban. Az éghajlatváltozás szempontjából előnyös jó gyakorlatokat nem csak kötelező előírások, de önkéntes vállalások ösztönzésével is kívánják segíteni, illetve ez alapján plusztámogatásra való jogosultsággal tervezik megvalósítani.

BŐVEBBEN

Aktuális pályázatok, Széchenyi 2020 pályázati menedtrend 2021 október

Ahogy már megszokhatták tőlünk, időről időre közzétesszük az aktualizált pályázati menetrendet, amelyből látszanak a még nyitott pályázati konstrukciók, illetve a legfontosabb pályázati határidők. Íme tehát a 2021. decemberi aktualizált menetrend:

Amennyiben a táblázatot nehezen tudja elolvasni, kattintson a képre, majd nagyítsa újabb kattintással teljes méretre.

palyazati menetrend 20211203 k

BŐVEBBEN

Magyarország regionális támogatási térképe 2022-2027

Az Európai Bizottság 2021. szeptember 16-án jóváhagyta Magyarország 2022. január 1. és 2027. december 31. közötti időszakra vonatkozó regionális támogatási térképét. És hogy miért is fontos ez? 

A regionális támogatási térkép olyan jogszabályi rendelkezés, mely az ország egyes régiói, illetve a fejlett régiók esetében kisebb területi egységei számára meghatározza az ott beruházó vállalatok számára beruházási támogatásként nyújtható állami támogatás maximális mértékét.

Mivel a jelenlegi adatok alapján Budapest kivételével Magyarország régiói mind a leghátrányosabb helyzetű régiók közé tartoznak az EU -ban, ahol az egy főre jutó GDP az uniós átlag 75%-a alatt van, ezért 2022 és 2027 között mindegyik régió esetében az EUMSZ 107. cikke (3) bekezdésének a) pontja szerinti támogatás lesz nyújtható az alábbi maximális támogatási intenzitások mellett:

  • Pest, Dél-Dunántúl, Észak Magyarország, Észak-Alföld és Dél-Alföld régióban és nagyvállalkozások esetében: 50%
  • Közép-Dunántúl és Nyugat-Dunántúl régióban és nagyvállalkozások esetében: 30%.

Ezeken a területeken a maximális támogatási intenzitás 10 százalékkal növelhető középvállalkozások, és további 10 százalékkal kisvállalkozások beruházásai esetében.

Továbbá, a most elfogadott regionális támogatási térkép még nem tartalmazza az Igazságos Átmenet Alapból (Méltányos Átállást Támogató Alap/Just Transition Fund) támogatható területek alábbi ábrán látható bónuszát, amennyiben az Igazságos Átmenet Alapból támogatásra javasolt térségek listáját jóváhagyja a Bizottság, a támogatási térkép módosításával - újabb bizottsági jóváhagyás esetén - további 10%-os bónusz válhat elérhetővé az érintett térségekben bármilyen állami forrásból nyújtott támogatásra.

BŐVEBBEN

Visszatérítendő támogatásból vissza nem térítendő

Az elmúlt időszak gazdaságfejlesztést célzó pályázati kiírásainál jellemző, hogy az igényelt támogatási összeget 0%-os hitel formájában biztosítja a kiíró a pályázóknak és bizonyos feltételek teljesítése szükséges ahhoz, hogy a visszatérítendő támogatás vissza nem térítendővé változzon.

A 2020-ban meghirdetett GINOP-1.2.8-20 és VEKOP-1.2.6-20, továbbá a 2021-ben kiírt GINOP Plusz-1.2.1–21 pályázaton nyertes Kedvezményezettek számára 2021 augusztusában nyílt meg egy lehetőség, mely segítségével olyan többletpontokra tehetnek szert, amely feljogosítja a vállalkozásokat az eredetileg visszatérítendő támogatás egy részének vissza nem térítendővé alakításához.

BŐVEBBEN

Változott a pályázati beszerzések kapcsán a piaci ár alátámasztásának szabályozása

Az bizonyára mindenki számára ismert, hogy a pályázatban beszerezni kívánt eszközök és szolgáltatások esetében minden esetben viszonylag szigorú előírások mentén igazolni szükséges, hogy a beszerzés a szokásos piaci árnak megfelel. Ezt korábban 3 db árajánlat benyújtásával tudta a pályázó igazolni, azonban ez a szabályozás a közelmúltban jelentősen változott, a GINOP PLUSZ-1.2.1-21 pályázat esetében már az új eljárásrend szerepelt a felhívásban és ugyanez várható a jövő év januárjában megnyíló GINOP Plusz-1.2.3-21 pályázat esetében is. Érdemes tehát erre már most felkészülni, ehhez szeretnénk most egy rövid és közérthető útmutatást adni.

A 2014-2020-as pályázati ciklusban a piaci ár igazolása a közbeszerzési eljárás, vagy közbeszerzési kötelezettség hiányában, illetve a közbeszerzési értékhatárt el nem érő beszerzések esetében alapvetően 3 szállítótól történő ajánlatkérés keretében beérkezett ajánlatokkal történhetett. A nyílt kereskedelmi forgalomban beszerezhető eszközök és szolgáltatások esetén lehetőség volt az írásos ajánlat kiváltására hivatalos elektronikus árajánlatok bemutatásával (pl.: forgalmazó cégek honlapja, szálláskereső portálok, ár-összehasonlító oldalak).

Ezt a szabályozást váltja fel az új eljárásrend, amelyben a piaci ár alátámasztását úgynevezett piacfelméréssel szükséges igazolni

BŐVEBBEN

Kedvezményezettek Tájékoztatási Kötelezettségei a 2021-2027-es fejlesztési ciklusban

2021.11.11-én hatályba lépett a 2021-2027-es programozási időszak tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó – uniós keretekhez igazodó - hazai követelményeket tartalmazó „Kedvezményezettek Tájékoztatási Kötelezettségei Plusz" című dokumentum, valamint az „Arculati Kézikönyv Plusz". Az alapkövetelmények lényegesen nem változtak ugyanakkor fontos, hogy a pályázatok lebonyolítása során ne megszokásból járjunk el, győződjünk meg arról, hogy a tervezett kommunikációs tevékenység megfelel-e az új szabályozásnak.

Vegyük most sorra az elvárt tájékoztatási és kommunikációs tevékenységeket mind a projekt előkészítő szakaszában, a megvalósítás alatt, illetve a projekt zárását követően.

Az alábbi táblázat magába foglalja, hogy a támogatás mértékétől függően milyen tájékoztatási kötelezettségeknek kell megfelelni a projekt előkészítés szakaszában, a megvalósítás szakaszában és a megvalósítást követően fenntartási időszakban.

KTK Plusz

BŐVEBBEN

Falusi szálláshelyet fejlesztene uniós forrásból 2021

Ahogy korábban írtunk már róla elindult a „Nem mezőgazdasági tevékenységek diverzifikációja – Vidéki turizmus fejlesztése" című (VP6-6.4.1-21 kódszámú) felhívás tervezetének társadalmi egyeztetése és várhatóan már idén decembertől elstartol a pályázatok beadási szakasza.

Azok számára, akik esetleg most hallanak a pályázatról először, a pályázat legfőbb célja a vidéki térségekben működő mikrovállalkozásnak minősülő mezőgazdasági termelők induló vagy már működő szálláshely szolgáltatatói tevékenységeinek támogatása, kiemelten a 11 turisztikai térségben. A felhívás további célja a támogatásban részesülők által kialakított és működtetett turisztikai szolgáltatások továbbfejlesztése, valamint a jövedelemszerzés és a foglalkoztatás erősítése.

A pályázat keretében leggyakrabban egyéb szálláshely, illetve falusi szálláshely kialakítására, vagy annak fejlesztésére igényelnek támogatást azok a mezőgazdasági termelők, akik a több lábon állás érdekében szálláshelyet létesítenek, illetve egyéb turisztikai szolgáltatásokat építenek ki termelői tevékenységük mellett, vagy azzal összefüggésben, arra építve (pl borászat - borturizmus).

A pályázat heteken belül indul, ezért a felkészülés jegyében nagyon fontos tisztázni, milyen feltételeknek kell megfelelnie a fejlesztendő ingatlannak, hiszen ez lesz a pályázat egyik sarkalatos pontja.

A Magyar Turisztikai Ügynökség ezzel kapcsolatban kiadott egy segédletet, amely a falusi szálláshely létesítésének legfontosabb feltételeit és lépéseit veszi sorra, mi is ezt tesszük most:

BŐVEBBEN

KKV START INNOVÁCIÓ PÁLYÁZAT 2022

2022 év első felében ismét várható a népszerű „KKV START INNOVÁCIÓ" című pályázat kiírása, amely kifejezetten mikro, kis- és középvállalkozások számára kínál támogatási lehetőséget, célja, hogy a kis cégek kisebb volumenű újítást vigyenek a mindennapi életükbe.

Az újdonságnak azonban nem feltétlenül kell tudományosan új dolognak, vagy korábban ismeretlennek lennie. A projekt eredményeként új vagy lényegesen módosított termék, eljárás, szolgáltatásnak kell létrejönnie, új vagy lényegesen módosított eljárás, technológia alkalmazására, piaci bevezetésére kerül sor, ideértve azokat a változásokat, amelyek csak adott ágazatban vagy adott szervezetnél minősülnek újdonságnak. Jó példa erre egy hatékonyságot növelő gép beszerzése, a vállalkozás működési folyamatainak átalakítása, felsőfokú szakértő foglalkoztatása a fejlesztés jegyében.

A pályázat vonatkozásában jelentős változtatásra most sem számítunk, ezért - bár konkrét felhívás még nem áll rendelkezésünkre - mutatjuk a korábbi felhívás alapján várható legfontosabb feltételeket:

BŐVEBBEN

Pályázat  hátrányos régiókban működő vállalkozások fejleszésére2021

Elindult „A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban" című (GINOP Plusz-1.2.3-21 kódszámú) felhívás tervezetének társadalmi egyeztetése, a támogatási kérelmek benyújtása várhatóan 2022. január 17. és 2022. január 24. között lesz lehetséges.

A pályázat célja, hogy a támogatás révén modern technológiák beszerzésére, a korszerű infrastrukturális feltételek megteremtésére és digitalizált üzleti és termelési folyamatok kialakítására kerüljön sor, aminek révén a fejlesztést megvalósító vállalkozások körében javul az erőforrás-hatékonyság és/vagy az előállított termékek/szolgáltatások minősége, ez pedig magasabb termelékenységi szinthez vezet. A pályázat támogatja a vállalkozások számára szakértői szolgáltatások és képzések igénybevételét, valamint megújuló energiaforrást hasznosító technológiák alkalmazását is.

A pályázat keretében fejlesztést a Dél-Dunántúl, Észak, Magyarország, Észak-Alföld vagy Dél-Alföld régióban, vagy az ezen régiókon kívül eső, szabad vállalkozási zónának minősülő településen valósíthatnak meg a pályázók.

Lássuk a pályázat részleteit:

BŐVEBBEN

Aktuális pályázatok, Széchenyi 2020 pályázati menedtrend 2021 október

Ahogy már megszokhatták tőlünk, időről időre közzétesszük az aktualizált pályázati menetrendet, amelyből látszanak a még nyitott pályázati konstrukciók, illetve a legfontosabb pályázati határidők. Íme tehát a 2021. novemberi aktualizált menetrend:

Amennyiben a táblázatot nehezen tudja elolvasni, kattintson a képre, majd nagyítsa újabb kattintással teljes méretre.

palyazati menetrend 2021 11 05k

BŐVEBBEN

újabb beadási szakasza nyílik meg az Élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztése című (VP3-4.2.1-4.2.2-2-21 kódszámú) felhívásnak

Az Irányító hatóság friss közleménye szerint az Élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztése című (VP3-4.2.1-4.2.2-2-21 kódszámú) felhívás vonatkozásában, a kötelezettségvállalási keret kimerülésére tekintettel a támogatási kérelmek benyújtásának lehetősége a következő határnappal, azaz 2021. november 13. napján 00 órától felfüggesztésre kerül.

Mindössze egyetlen hét maradt tehát a pályázatok benyújtására. Amennyiben előkészítés alatt álló pályázatának határidőre történő elkészítéséhez szakszerű segítségre van szüksége, keressen bennünket bizalommal.

A pályázat az élelmiszer-feldolgozáshoz, illetve borászati tevékenységhez kapcsolódó komplex, akár stratégiai jelentőségű fejlesztések végrehajtására teremt lehetőséget.

A pályázat keretében technológiafejlesztés mellett építési beruházás is támogatott és az igényelhető támogatási összeg 100 millió Ft és 5 milliár Ft között lehet.

A pályázaton azon vállalkozások indulthatnak, amelyek fejlesztési igénye az Európai Unióról szóló Szerződés 1. számú mellékletében (Annex I.) szereplő mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével kapcsolatos beruházásokra irányul, amelynek eredményeként a feldolgozott termék nem minősül mezőgazdasági terméknek. 

Ide tartoznak például az alábbi ágazatok képviselői:

  • húsfeldolgozás
  • tejtermékek
  • gyümölcs- és zöldség-készítmények (levek, pürék, lekvár, aszalványok)
  • borászat
  • malomipari termékek

Lássuk a pályázat részleteit:

BŐVEBBEN

Hamarosan jön a Divat és Dizájnipari cégeket támogató pályázat

Információink szerint hamarosan ismét jön a Divat- és dizájnipari mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató pályázat. Bár a felhívás részletei még nem ismertek, várhatóan a korábbi - 2020. év végén megjelent - pályázati felhíváshoz hasonló kondíciókkal pályázhatnak majd azok a hazai divat- és dizájnipari vállalkozások, amelyek a pályázat révén olyan beruházásokat tudnak végrehajtani, amellyel képesek lehetnek középtávon megerősödni, annak érdekében, hogy a kiélezett és erőforrásigényes nemzetközi versenyben is profitábilisan, fejlődőképesen tudjanak működni, továbbá exportjuk növelése mellett a nemzetközi digitális jelenlétük és ismertségük is növekszik.

A korábbi pályázatban az alábbi iparágak képviselői juthattak a pályázat keretében támogatáshoz:

  • 1310 Textilszálak fonása
  • 1320 Textilszövés
  • 1330 Textilkikészítés
  • 1391 Kötött, hurkolt kelme gyártása
  • 1392 Konfekcionált textiláru gyártása (kivéve: ruházat)
  • 1393 Szőnyeggyártás
  • 1394 Kötéláru gyártása
  • 1395 Nem szőtt textília és termék gyártása (kivéve: ruházat)
  • 1396 Műszaki textiláru gyártása
  • 1399 Egyéb textiláru gyártása m.n.s.
  • 1411 Bőrruházat gyártása
  • 1412 Munkaruházat gyártása
  • 1413 Felsőruházat gyártása (kivéve: munkaruházat)
  • 1414 Alsóruházat gyártása
  • 1419 Egyéb ruházat, kiegészítők gyártása
  • 1420 Szőrmecikk gyártása
  • 1431 Kötött, hurkolt harisnyafélék gyártása
  • 1439 Egyéb kötött, hurkolt ruházati termék gyártása
  • 1511 Bőr, szőrme kikészítése
  • 1512 Táskafélék, szíjazat gyártása
  • 1520 Lábbeligyártás
  • 2313 Öblösüveggyártás
  • 2314 Üvegszálgyártás
  • 2319 Műszaki, egyéb üvegtermék gyártása
  • 2320 Tűzálló termék gyártása
  • 2331 Kerámiacsempe, -lap gyártása
  • 2332 Égetett agyag építőanyag gyártása
  • 2341 Háztartási kerámia gyártása
  • 2342 Egészségügyi kerámia gyártása
  • 2370 Kőmegmunkálás
  • 2740 Villamos világítóeszköz gyártása
  • 3101 Irodabútor gyártása
  • 3102 Konyhabútorgyártás
  • 3103 Ágybetét gyártása
  • 3109 Egyéb bútor gyártása
  • 3212 Ékszergyártás
  • 3213 Divatékszer gyártása
  • 7410 Divat-, formatervezés
  • 4615 Bútor, háztartási áru, fémáru ügynöki nagykereskedelme
  • 4616 Textil, ruházat, lábbeli, bőráru ügynöki nagykereskedelme
  • 4624 Bőr nagykereskedelme
  • 4641 Textil-nagykereskedelem
  • 4642 Ruházat, lábbeli nagykereskedelme
  • 4644 Porcelán-, üvegáru-, tisztítószer-nagykereskedelem
  • 4647 Bútor, szőnyeg, világítóberendezés nagykereskedelme
  • 4648 Óra-, ékszer-nagykereskedelem
  • 4664 Textilipari gép, varró-, kötőgép nagykereskedelme
  • 4665 Irodabútor-nagykereskedelem
  • 4666 Egyéb irodagép, -berendezés nagykereskedelme
  • 4751 Textil-kiskereskedelem
  • 4753 Szőnyeg, fal-, padlóburkoló kiskereskedelme
  • 4759 Bútor, világítási eszköz, egyéb háztartási cikk kiskereskedelme
  • 4771 Ruházat kiskereskedelem
  • 4772 Lábbeli-, bőráru-kiskereskedelem
  • 4777 Óra-, ékszer-kiskereskedelem
  • 4782 Textil, ruházat, lábbeli piaci kiskereskedelme
  • 63.12 Világháló portál szolgáltatása

A felhívás feltételeinek megfelelő projektek 5 millió Ft – 150 millió Ft közötti feltételesen visszatérítendő támogatásban részesülhettek.

Lássuk, a korábbi pályázat ismeretében milyen további várható feltételekkel számolhatunk:

BŐVEBBEN

Pályázati projekt megvalósítási és monitoring útmutató

Néhány hete számos vállalkozás kapta meg az örömhírt, hogy projektje támogatásban részesült a GINOP PLUSZ-1.2.1-21 – „A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása" pályázat keretében. Ha Ön is a támogatottak között van, ehhez mi is szívből gratulálunk.

Nem szeretnénk ünneprontóak lenni, de fontos felhívnunk a figyelmet arra, mi az első és legfontosabb teendő a nyertes pályázat kihiírdetését követően, mielőtt még fejest ugrana a megvalósításba.

Ilyenkor ugyanis sokan azonnal hozzá is fognak a fejlesztéshez és a nagy lendület közepette elmulasztják újra áttekinteni a vállalásokat és a megvalósítás során elvárt teendőket, még akkor is ha tudják, sok víz lefolyt már a Dunán mióta a projektet annak idején megálmodták. Elfelejtik, hogy a támogatási összeghez való hozzáféréshez nem elegendő a pályázati kiíráson történő sikeres szereplés, a projektet szigorú előírások mentén meg is kell valósítani.

A beruházás megkezdése előtt nagyon fontos ismét áttekinteni a pályázati felhívást, valamint a pályázat monitoring útmutatóját, amely a támogatott projektek fenntartási időszakában felmerülő kötelezettségeit tartalmazza.

Hogy megkönnyítsük a munkájukat, készítettünk Önöknek egy összefoglalót arról, melyek a legfontosabb mérfölkövek, illetve kötelezettségek, amelynek meg kell felelniük a GINOP PLUSZ-1.2.1-21 projekt megvalóstása során és arról is, hogy tapasztalataink szerint hol adódik a legtöbb félreértés, vagy mulasztás a vállalkozók körében.

BŐVEBBEN

újabb beadási szakasza nyílik meg az Élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztése című (VP3-4.2.1-4.2.2-2-21 kódszámú) felhívásnak

A napokban újabb beadási szakasza nyílik meg az „Élelmiszeripari üzemek komplex fejlesztése" című (VP3-4.2.1-4.2.2-2-21 kódszámú) felhívásnak. A támogatási kérelmek benyújtására az 5. szakaszban 2021. október 27. és 2021. november 12. között van lehetőség.

A Felhívás lehetőséget kíván teremteni az élelmiszer-feldolgozáshoz, illetve borászati tevékenységhez kapcsolódó komplex, akár stratégiai jelentőségű fejlesztések végrehajtására.

A pályázat keretében technológiafejlesztés mellett építési beruházás is támogatott és az igényelhető támogatási összeg 100 millió Ft és 5 milliár Ft között lehet.

A pályázaton azon vállalkozások indulthatnak, amelyek fejlesztési igénye az Európai Unióról szóló Szerződés 1. számú mellékletében (Annex I.) szereplő mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével kapcsolatos beruházásokra irányul, amelynek eredményeként a feldolgozott termék nem minősül mezőgazdasági terméknek. Példaként liszt előállítására irányuló fejlesztés a pályázat keretében támogatható ugyanakkor kenyér és pékáru előállítására irányuló nem, hiszen az nem minősül elsődleges feldolgozásnak, a feldolgozott termék mezőgazdasági termék.

Ide tartoznak például az alábbi ágazatok képviselői:

  • húsfeldolgozás
  • tejtermékek
  • gyümölcs- és zöldség-készítmények (levek, pürék, lekvár, aszalványok)
  • borászat
  • malomipari termékek

Lássuk a pályázat részleteit:

BŐVEBBEN

A SZÉCHENYI KÁRTYA GO! LEGFONTOSABB HITELKONSTRUKCIÓI

Még mindig széles az a magyar vállalkozói kör, aki csak és kizárólag vissza-nem-térítendő támogatásban gondolkodik, holott évek óta tudhatjuk, lassanként a vissza nem térítendő helyett egyre inkább visszatérítendő, vagy kombinált támogatással telik meg az EU-s pénzek képzeletbeli kasszája. A mostani járványhelyzet és az ezzel együtt járó gazdasági recesszió azonban kész helyzet elé állította a vállalkozásokat. A túlélés érdekében fejleszteni kell és nincs idő várni a megfelelő vissza nem térítendő pályázati lehetőségre. Gyors és kellőképpen rugalmas támogatási lehetőségre van szükség, iparági, területi, vagy egyéb korlátozások nélkül.

A változó kamatozású hitelek azonban rengeteg kockázatot rejtenek magukban, amit sok vállalkozó -teljesen jogosan - nem kíván vállalni.

Léteznek és egyre bővülnek azonban azok a támogatott hitelkonstrukciók, amelyek a piaci ajánlatoknál kedvezőbb feltételekkel, fix kamattal, vagy akár teljesen kamatmentesen biztosítják a vállalkozás működéséhez, fejlesztéséhez szükséges megfelelő forrást. Sőt a mostani krízishelyzetben egyre több visszatérítendő támogatási konstrukció jelenik meg, amelyek kifejezett célja az átmeneti likviditási problémákkal küzdő, vagy a túlélés érdekében fejleszteni kívánó vállalkozások megsegítése.

Idén nyáron a koronavírus járvány negatív hatásainak ellensúlyozására számos új, a hazai vállalkozások újraindítását segítő hiteltermék jelent meg. Ilyen a Széchenyi Kártya GO! hitelprogram, amely kedvezményes, a futamidő végéig rögzített kamatozású hitelei 1 milliótól akár 1 milliárd forint hitelösszegig igényelhetők a magyar kis- és középvállalkozások számára.

A Széchenyi Kártya GO! hitelei célzott módon biztosítják a vállalati működés fenntartásához, fejlődéséhez szükséges forrásokat, lehetővé teszik a vállalkozások beruházási elképzeléseinek megvalósítását, segítik a cégek likviditását, továbbá segítenek a normál üzletmenet visszaállításában, a működés újraindításában, és a jövőbeli növekedés feltételeinek biztosításában.

A Széchenyi Kártya GO! új hiteleinek sajátossága, hogy

  • 1 milliótól akár 1 milliárd forint hitelösszegig,
  • a teljes futamidő alatt fix kamattal,
  • gyorsan, a lehető legrövidebb hozzáféréssel,
  • a vállalkozók igényeit és helyzetét alapul véve kialakított igénylési feltételek szerint,
  • a forgóeszközhitel tőketörlesztésére akár 9 havi, míg a beruházási hitelekre akár 24 havi türelmi idő biztosítása mellett
  • a legtöbb konstrukcióban akár ingatlan fedezet nélkül igényelhetők.
BŐVEBBEN

Ismét pályázható a Hátrányos helyzetű településeken működő mikro- és kisvállalkozások fejlesztéseinek támogatása című (GINOP-1.2.9-20 kódszámú) felhívás.

Ismét pályázható a „Hátrányos helyzetű településeken működő mikro- és kisvállalkozások fejlesztéseinek támogatása" című (GINOP-1.2.9-20 kódszámú) felhívás. A támogatási kérelmek benyújtására a 4. értékelési szakaszban 2021.november 9. 9:00 órától 2021. december 9. 10:00 óráig lesz lehetőség. Bírálat a támogatási kérelmek beérkezésének sorrendjében történik.

A pályázat célja a leghátrányosabb helyzetű térségek felzárkóztatása, a helyi foglalkoztatás bővítése, a vidék lakosságmegtartó képességének növelése az ott működő mikro- és kisvállalkozások versenyképességének fejlesztésével, gazdaságban betöltött szerepének, piaci pozíciójának erősítésével.

Lássuk a pályázat részleteit:

BŐVEBBEN

Elindult a Nem mezőgazdasági tevékenységek diverzifikációja – Vidéki turizmus fejlesztése című (VP6-6.4.1-21 kódszámú) felhívás tervezetének társadalmi egyeztetése

Elindult a „Nem mezőgazdasági tevékenységek diverzifikációja – Vidéki turizmus fejlesztése" című (VP6-6.4.1-21 kódszámú) felhívás tervezetének társadalmi egyeztetése.

A pályázat legfőbb célja a vidéki térségekben működő mikrovállalkozásnak minősülő mezőgazdasági termelők induló vagy már működő szálláshely szolgáltatatói tevékenységeinek támogatása, kiemelten a 11 turisztikai térségben. A felhívás további célja a támogatásban részesülők által kialakított és működtetett turisztikai szolgáltatások továbbfejlesztése, valamint a jövedelemszerzés és a foglalkoztatás erősítése.

A támogatási kérelmeket első körben várhatóan 2021. december 8. – 2021. december 22. között lehet majd benyújtani.

Lássuk a részleteket:

BŐVEBBEN

Aktuális pályázatok, Széchenyi 2020 pályázati menedtrend 2021 október

Ahogy már megszokhatták tőlünk, időről időre közzétesszük az aktualizált pályázati menetrendet, amelyből látszanak a még nyitott pályázati konstrukciók, illetve a legfontosabb pályázati határidők. Íme tehát a 2021. októberi aktualizált menetrend:

Amennyiben a táblázatot nehezen tudja elolvasni, kattintson a képre, majd nagyítsa újabb kattintással teljes méretre.

palyazati menetrend 20211008k

BŐVEBBEN

videki turizmus és szálláshely fejlesztés pályázat 2021 1

Korábban írtunk róla, hogy várhatóan idén ősszel megjelenik a „Nem mezőgazdasági tevékenységek diverzifikációja – Vidéki turizmus fejlesztése" című felhívás, amely a vidéki térségekben működő mikrovállalkozásnak minősülő mezőgazdasági termelők részére biztosít támogatási lehetőséget szálláshely kialakítására, bővítésére, berendezésére és a hozzá kapcsolódó kiegészítő turisztikai szolgáltatáshoz szükséges eszközök beszerzésére is a tervek szerint.

Bár a pályázat megjelenése még várat magára, készítettünk Önöknek egy hasznos listát arról, hogy míg várjuk a kiírás megjelenését a tapasztalatok szerint mivel érdemes már most készülni. Lássuk:

BŐVEBBEN

Magyar Falu Program 2021

A legfrissebb Magyar Közlönyben két kormányhatározat is a Magyar Falu program idei költségvetési keretének 25+3,5 milliárd forinttal való kibővítéséről szól a Gazdaság-újraindítási Alapon belül - adta hírül néhány napja a Portfolio. Ahogy írják, a kormány 1697/2021. (X. 4.) számú határozata azt rögzíti, hogy a kormány a magyar kistelepülések népességmegtartó erejének növelése érdekében egyetért a Magyar Falu Program további megvalósításával és támogatásával a 2021. költségvetési évben, majd elrendeli, hogy a program idei keretére találjon a pénzügyminiszter további 25 milliárd forintot.

A 2021. évi költségvetési törvény eddig a Magyar Falu programra 50 milliárd forintnyi működési és további 142 milliárd forintnyi beruházási előirányzatot tartalmazott és ezt a 192 milliárdos keretet növelte tehát meg friss döntéseivel a kormány 28,5 milliárd forinttal.

Az újranyitást követően a támogatási kérelmek benyújtására már várhatóan 2021. novembertől lehetőség nyílik.

Ennek apropóján tekintsük át, mit kell tudni a Magyar Falu Vállalkozás Újraindítási Programról:

BŐVEBBEN